RSS     
Hrana bez kalorija



Vrlo je malo hrane koju možemo smatrati beskaloričnom. Naime, praktički sva hrana ima određenu kalorijsku vrijednost, pa se beskaloričnom smatra ona hrana za čiju probavu utrošimo više kalorija nego ih je uskladišteno u toj hrani. Neki ovakve namirnice zovu i hranom s negativnim kalorijama, pa čak postoji i vrlo popularni dijetni program kojeg nazivaju – dijeta negativnih kalorija. 
 
Takav dijetni program, iako mnogi tvrde da je vrlo uspješan, u stručnim se krugovima ipak smatra kontroverznim. Naime, nemoguće (i svakako štetno) bilo bi hraniti se samo takvom hranom, ali je ona svakako dobrodošla u trenucima dijetne krize. Također, velik dio svake dobre dijete čine upravo namirnice koje sadrže puno važnih nutrijenata, siromašne su kalorijama, a za čiju probavu tijelo troši dosta energije. 
 
Dakle, shvatimo li pojam ''beskalorične hrane'' uvjetno, kad poželite nešto ''staviti u usta'', a na dijeti ste, bacite se na sljedeće:

1. Vrući čaj sa splendom ili drugim prirodnim zaslađivačem bez ugljikohidrata – sjajan način da privremeno zavarate želudac i utažite osjećaj gladi; čaj, posebice zeleni i bijeli, odličan je u prevenciji različitih bolesti
 
2. Bobičasto boće – sadrži malo kalorija, a vrlo je zdravo

3. Citrusi – limun, naranča, mandarina, nektarina i ostali srodnici također su niskokalorični, a sadrže mnoštvo vitamina, minerala, vlakana i drugih visokovrijednih nutrijenata

4. Bjelanjak – jaje ima relativno puno kalorija i kolesterola zahvaljujući žumanjku, dok je bjelanjak bogat bjelančevinama i ne sadrži masnoće; super rješenja su kajgana od bjelanjaka ili izlupani bjelanjci umjesto šlaga (zaslađeni splendom ili drugim nekaloričnim zasladivačem)

 

5. Hrskavo povrće – uživajte u bilo kojoj vrsti, a ako baš trebate listu prioriteta, ponajviše se preporučuju brokoli, cvjetača, kupus (svježi i kiseli), blitva... Sve su to namirnice koje se preporučuju u prevenciji brojnih bolesti, a i nutricionisti im dijele samo čiste desetke

6. Jabuka – podcijenjeno voće, koje sadrži puno vitamina i vlakana; iako se znanstvenici neće u potpunosti složiti s autorima dijete negativnih kalorija, upravo je jabuka jedna od glavnih namirnica koje jedu pobornici dijete negativnih kalorija

7. Voda – pripada zaista rijetkim namirnicama bez kalorijske vrijednosti, a osim što je nužna za preživljavanje i održavanje dobrog zdravlja, izrazito je važna kod svih redukcijskih dijeta. Naime, mnoge brze dijete funkcioniraju na način da promijene izmjenu tekućina u organizmu, pa vaga pokazuje ''čudo'', ali u većini takvih slučajeva smanjenje težine nije realno (na račun uskladištenog sala), nego je tek posljedica gubitka tjelesne tekućine; voda je najbolja tekućina, a za sve koji drže dijetu dobra je i jer pomaže u metabolizmu masti i jer suzbija glad; zato, u trenucima krize, prije nego zgrabite zabranjeni zalogaj, popijte čašu 100%-nekalorične H2O.

  Komentari  
  Vezani članci  
Trenutno nema vezanih članaka
  Arhiva